Abonnementsbetingelser
Disse abonnementsbetingelser regulerer forholdet mellem Restaurant Konsulenten (herefter”Leverandøren”) og kunden (herefter ”Kunden”) for alle leverede services, ydelser og produkter. Opstart af kundeforholdet sker ved kundens henvendelse via leverandørens hjemmeside www.restaurant konsulenten.dk, hvor kunden booker et telefonmøde på et i kalenderen ledigt tidspunkt. Tidspunktet bekræftes på mail af leverandøren. Leverandøren ringer til kunden på det aftalte tidspunkt for et intromøde og afklaring af, om der består et match mellem leverandørens ydelser og kundens behov.
1. Abonnementets formål og omfang
1. Leverandøren leverer rådgivning for kundens optimering af en igangværende restaurationsdrift.
Rådgivning sker med udgangspunkt i et på forhånd fastsat Årshjul. Andre ydelser kan tilkøbes.
Leverandøren leverer ikke selv rådgivning af advokat- eller revisionsmæssig karakter, men henviser herfor i fornødent omfang efter forudgående aftale med kunden til samarbejdspartnere.
2. Kommunikation parterne imellem foregår på møder, ved onlinemøder, via e-mail og telefon inden for leverandørens sædvanlige åbningstider. Der tages forbehold for højtider og helligdage.
3. Et abonnement inkluderer 15 onlinemøder á 1 times varighed pr. løbende aftaleår og op til 3 timers telefonisk rådgivning pr. måned. Derudover er der fri onlinesupport via mail, sms og talebeskeder. Hvis kunden ønsker afholdt fysiske møder i stedet for onlinemøder, afholdes de på leverandørens hjemstedsadresse.
2. Betaling
1. Betaling for abonnementer, opstartsgebyr, anden rådgivning og ydelser faktureres i henhold til den med kunden indgåede aftale og i øvrigt i henhold til leverandørens til enhver tid gældende prisliste.
2. Opstartsgebyr og første måneds ydelse forfalder straks ved indgåelse af en abonnementsaftale, idet parterne forud indgåelse af en aftale har drøftet på hvilken måde leverandøren kan være kunden behjælpelig.
Efterfølgende opkrævning sker månedsvis forud og bliver trukket automatisk på kundens konto én gang om måneden og sker som udgangspunkt samme dag på måneden som aftalen indgås på og sker så længe aftalen varer.
Leverandøren anvender for nærværende Clearhouse/Billwerk for fakturering og opkrævning af ydelser i henhold til nærværende aftale og forfaldne ydelser opkræves ved kundens tilmelding af betalinger med Visa- eller Mastercard.
Ved aftalens indgåelse modtager kunden et betalingslink fra leverandøren på mail, som kunden forpligter sig til at udfylde og godkende.
Kunden modtager en faktura fra leverandøren samme dag som beløb fra kunden betales.
Kunden accepterer ved nærværende samtidig at leverandøren og Clearhouse/Billwerk opbevarer kort- og fakturaoplysninger. Opbevaring skal ske på forsvarlig vis og til enhver tid overholde gældende bestemmelser på området.
3. Abonnements varighed
1. Et abonnementet løber i 12 måneder at regne fra aftalens indgåelse. Der er ingen prøveperiode.
2. Abonnementet fornyes automatisk for yderligere 12 måneder, medmindre det opsiges i overensstemmelse med opsigelsesbetingelserne.
4. Opsigelse af abonnement
1. Opsigelse fra kundens side skal ske skriftligt via e-mail til: mail@restaurant-konsulenten.dk.
2. Opsigelse kan ske af hver af parterne med 1 måneds varsel før udløbet af den igangværende
abonnementsperiode.
3. Hvis opsigelse ikke modtages rettidigt, fornyes abonnementet automatisk med yderligere 12 måneder.
5. Ansvar
1. Kunden har ansvaret for at levere korrekte kontaktoplysninger, forretningsoplysninger og nødvendigt materiale rettidigt for at sikre korrekt rådgivning.
2. Manglende overholdelse kan påvirke den aftalte leverance, uden at leverandøren kan holdes ansvarlig.
6. Underleverandører
1. Leverandøren kan anvende underleverandører til leveringen af aftalte ydelser.
2. Kunden accepterer, at leverandøren ikke kan holdes ansvarlig for fejl eller mangler forårsaget af underleverandører. Krav mod underleverandører skal rettes direkte mod disse.
7. Misligholdelse
1. Leverandøren kan ophæve aftalen med øjeblikkelig virkning ved kundens misligholdelse eller bringe sine ydelser til ophør indtil misligholdelsen er bragt i orden.
2. Misligholdelse inkluderer manglende betaling, manglende levering af nødvendigt materiale eller anden væsentlig overtrædelse af aftalen.
8. Overdragelse
1. Leverandøren kan overdrage sin virksomhed eller dele heraf til 3. part uden kundens forudgående samtykke.
9. Lovvalg og værneting
1. Enhver tvist mellem parterne skal afgøres efter dansk ret med værneting ved byretten i den retskreds, hvor leverandøren har hjemsted.
10. Rettigheder
1. Leverandøren har rettighederne til alt leveret materiale og rådgivning, medmindre andet skriftligt aftales. Kunden tildeles en brugsret til materialet, der kun må anvendes inden for rammerne af aftalen.
11. Fortrydelsesret
1. Da abonnementet er erhvervsrettet, er kunden ikke omfattet af forbrugerlovens fortrydelsesret og aftalen er bindende for kunden fra aftalen er tiltrådt af kunden.
12. Andre betingelser
1. Kunden accepterer, at vilkårene for abonnementet løbende kan ændres af leverandøren, dog med forudgående skriftlig varsling på minimum 30 dage. Ved væsentlige ændringer af vilkår kan kunden opsige abonnementet med forkortet varsel på 14 dage til ophør samme dag som nye væsentlige abonnementsvilkår er varslet at træde i kraft.
2. Abonnementsbetingelser findes separat på leverandørens hjemmeside og er gældende ved siden af nærværende aftale som integreret del af denne.
13. Leverandøroplysninger
Leverandøroplysninger
Restaurant Konsulenten (cvr.nr. 44 00 53 44)
Møllehatten 11. st. 1
8240 Risskov
Mail: mail@restaurant-konsulenten.dk
Tlf.: 52 19 02 22
De til enhver tid gældende abonnementsbetingelser er en integreret del af aftalegrundlaget leverandøren og kunden imellem.
Århus, den 15. januar 2025